Web SEO Danışmanlığı
Web SEO Danışmanlığı
Neden Banner Reklam ?
İnternetin başlangıcından itibaren ortaya çıkan ilk reklam türü olması açısından banner reklamlar internet reklamcılığında çok önemli bir yere sahiptir. Bu gün bile İnternet’te ilk defa reklam veren şirketlerin çoğu, alternatif reklam arayışına girmeden banner reklamı tercih etmekteler. İnternet Reklam Bürosunun (Internet Advertising Office) yaptırdığı bir araştırmaya göre, internette kullanılan en yaygın reklam türü bannerlar, ikinci en yaygın tür ise site sponsorluklarıdır. Ancak çoğunlukla ölçümlenmesinin kolay olması ve kısa sürede satış arttırmak amacı gütmesi açısından bannerlar daha çok tercih edilmektedirler.Günümüzün gelişmiş pazarlarında, özellikle kesin tanımlanmış hedef kitlelere yönelik reklam çalışmalarına ayrılan bütçelerin ortalama yüzde 60’lık kısmının, online banner oluşturmaya kanalize edildiği gözlenmektedir. Buradaki en önemli tercih unsuru, banner kampanyaları üzerinde sahip olunan kontrol ve yönlendirme imkanlarıdır. Bir ilan formatında hazırlanmış banner tasarımı kullanıcının eylemine bağlı olarak aktif hale geçerek, reklam taşıyıcısı olan sayfa ile reklam verenin sayfası arasında ilgili bağlantıyı kuracak özellikle programlanmış grafik bir objedir. Bu objeler karşımıza, afiş veya düğme şeklinde çıkabilir. Yapılan son araştırmalar, söz konusu objenin büyüklüğü ile online reklamın etkinliği arasında bir tür doğru orantı ilişkisi olabildiğini vurgulamakta olsalar da, buradaki ilişki “ne kadar büyük, o kadar iyi” tarzında bir sonuç doğurmamaktadır.
Çünkü internet kullanıcıları, abartılmış büyüklükteki reklam objelerinden rahatsız olarak ürüne karşı olumsuz koşullanma doğurabiliyorlar. Ancak bannerların küçük olmalarından kaynaklanan yeterince “müdahale edici” bir yapıya sahip olmamaları bu tercihi ileride etkileyebilir. Örneğin bir televizyon reklamı, izlediğimiz bir program arasında yayını keserek devreye girebiliyor ve belli bir ölçüye kadar dikkatimizi çekebilecek, reklamı izlettirebilecek zamanı yaratabiliyor (program akışına ve izleme olayına müdahale edilebiliyor). Ancak bannerlar için aynı şeyi söylememiz pek mümkün değil.
Banner reklamlar, internetin bütünselliği içinde karşımıza çıktıkları için dikkat çekmeleri daha zordur. İnternet kullanıcıların çoğunun da bir amaç doğrultusunda sörf yaptıkları düşünecek olursak sadece çok dikkat ya da ilgi çeken bannerların görüleceği, yahut aranılan şeyle ilgili bir banner ile karşılaşma durumunda bannerların tıklanacağını söylemek yanlış olmaz. Zaten hedef kitlenin belirlenmesinden sonra bannerların mutlaka ilgili ve bağlantılı sitelere yerleştirilmeleri gerekmektedir. İnternette dolaştığınız sırada bir siteye girdiğinizde özellikleriniz site sahibi tarafından öğrenilebilmektedir.
Hosting Hizmetleri
Alan adı, web hosting, mail hosting gibi hizmetleri kapsayan bu bölümde altyapımız, zaman içerisinde ihtiyaçlarınıza cevap verebilecek esneklikler sunmakla beraber 365 gün 24 saat online olmasını sağlamaktadır. Web Hosting hizmetinde, dilerseniz alan adınıza e-mail hesapları da ekleyebilirsiniz. Hazır paketler yerine, ihtiyacınız olan web alanı ve e-mail sayısını kendiniz belirleyebilirsiniz. Ayrıca isteğe bağlı olarak bilgilerin kullanıcı bilgisayarı ile server arasında güvenli olarak iletilmesini sağlayan SSL sertifikasının yüklenmesi de bu hizmet dahilindedir.
Mail Hosting hizmetinde, POP3 ve SMTP hizmetleri verileceğinden alan adınızı e-mail alma ve gönderme amaçlı kullanabilirsiniz. Kendi alan adınızda dilediğiniz e-mail adresini alabilir; Microsoft Outlook , Netscape Messenger veya farklı bir e-mail programı ile bu e-maillerinizi dilediğiniz zaman kontrol edebilirsiniz.
Arama Motoru Kayıt İşlemleri
Reklamınızı Oluşturun
Reklamlarınızı oluşturun ve işletmenizle ilişkili kelime veya deyimler olan anahtar kelimelerinizi seçin.
Reklamlarınız Google’da görünür
İnsanlar Google’da anahtar kelimelerinizden birini aradığında, reklamınız arama sonuçlarının yanında görünebilir. Böylece, zaten sizinle ilgilenen bir hedef kitleye reklam yapıyor olursunuz.
Müşteri kazanıyorsunuz
İnsanlar satın almak veya hakkınızda bilgi edinmek için reklamınızı tıklayabilir. Başlamak için bir web sayfasına bile ihtiyacınız yok, Google ücretsiz olarak bir web sayfası oluşturmanıza yardımcı olur. Bu kadar kolaydır!
Neden İşe Yarıyor
Google AdWords şunları sunar:
Hedef Kapsam
Google’da arama yapan kişilere artık reklam yapabilirsiniz. Google’ın arama sonuçlarında şimdiden görünüyor olsanız bile, AdWords, Google’da ve reklamcılık ağımızda yeni hedef kitleleri hedeflemenize yardımcı olabilir.
Daha fazla kontrol
İstediğiniz sonuçları alıncaya kadar reklamlarınızı düzenleyebilir ve bütçenizi ayarlayabilirsiniz. Çeşitli reklam biçimleri görüntüleyebilir, hatta reklamlarınızda belirli dilleri ve coğrafi konumları hedefleyebilirsiniz.
Ölçülebilir değer
Minimum harcama şartı veya süre taahhüdü söz konusu değildir. Üstelik, tıklama başı maliyet seçeneğiyle, yalnızca reklamlarınıza tıklanırsa sizden ücret alınır. Bu, bütçenizin her kuruşunun yeni potansiyel müşteriler kazanmak için harcandığı anlamına gelir.
Maliyetler konusunda endişe mi duyuyorsunuz? Endişelenmeyin—AdWords tüm harcamalarınızın kontrolünün sizde olmasını sağlar.
Bütçenizi belirleyin
Minimum harcama zorunluluğunuz yoktur–AdWords için ödediğiniz tutarı belirlemek size kalmıştır. Örneğin 7,5 YTL\’lik günlük bütçe ve reklamınıza yönelik her tıklama için maksimum 15 kuruşluk bir maliyet belirleyebilirsiniz.
Varsayımlardan kaçının
Anahtar kelime trafiği ve maliyet tahminleri, anahtar kelimeleri seçme ve bütçenizi en üst düzeye getirme konusunda bilinçli kararlar verebilmeniz için sağlanır. (Anahtar kelime maliyetlerini tahmin et)
Yalnızca sonuçlar için ödeme yapın
Reklamlarınız görüntülendiğinde değil, yalnızca reklamlarınız tıklanırsa ödeme yaparsınız.
Ödeme seçenekleri ülkeye ve para birimine göre değişmektedir.
Maliyetler ve Ödemeler
Maliyetler konusunda endişe mi duyuyorsunuz? Endişelenmeyin—AdWords tüm harcamalarınızın kontrolünün sizde olmasını sağlar.
Bütçenizi belirleyin
Minimum harcama zorunluluğunuz yoktur–AdWords için ödediğiniz tutarı belirlemek size kalmıştır. Örneğin 7,5 YTL\’lik günlük bütçe ve reklamınıza yönelik her tıklama için maksimum 15 kuruşluk bir maliyet belirleyebilirsiniz.
Varsayımlardan kaçının
Anahtar kelime trafiği ve maliyet tahminleri, anahtar kelimeleri seçme ve bütçenizi en üst düzeye getirme konusunda bilinçli kararlar verebilmeniz için sağlanır.
Yalnızca sonuçlar için ödeme yapın
Reklamlarınız görüntülendiğinde değil, yalnızca reklamlarınız tıklanırsa ödeme yaparsınız.
Yerel İşletmeler
İşletmenizin yakınında hedeflemek üzere özel bir bölge tanımlayın
Yerel ve bölgesel hedefleme
Reklamlarınızı sadece belirli bir bölgede arama yapan kişilere görüntülenecek biçimde ayarlGoogle AdWords şunları sunar:
Web Sitenin Önemi
Web Sayfalarının Geleneksel Pazarlamadan Ve Yazılı Medyadan Üstün Olduğunu Gösteren 10 Neden
1- Bir web sayfası sadece onu okumak isteyen ‘hedef kitle’ ye ulaşır.
2- Web sayfası etkileşimli bir aygıttır. kullanıcının o web sayfasına bağlanmasının tek nedeni, o konu hakkında daha çok bilgi sahibi olmaktır. İyi hazırlanmış bir web sayfası kişiyi araştırmaya teşvik eder.
3- Web sayfaları hazırlamak için kağıt ve mürekkebe ihtiyaç yoktur.
4- Web sayfaları yaratırken geleneksel bir sayfa düzeni takip etmeniz gerekmez. Hayal gücünüzü olabildiğine kullanabilirsiniz.
5- Web sayfaları kolayca (ve çok ucuza !) düzeltilip tekrar yayımlanabilir.
6- Sayfalarınız zamanın da etkisiyle yeniliklere uğrayacaktır. ( böylece sizin de bu piyasa yeniliklerini kullancıya tanıtma şansınız olacak)
7- Sizin devamlı bir uğraş içinde olmanıza gerek yok, web sayfalarınız 24 saat boyunca tüm dünyaya açık olacak ve müşterilere ‘etkileşimli’ bir hizmet verecektir.
8- Web sayfalarınızı önceden seçilmiş bir müşteri grubunun fikirlerini ve bekletinlerini öğrenmek için kullanabilirsiniz.
9- Web sayfalarınız konuyla ilgisi olmayan insanlara değil, bilgisayar karşısında her an birşeyler öğrenmeye hazır ‘ilgili ‘ bir kitleye sunulacaktır.
10- Web sayfalarınızın kaderi diğer medyalar gibi bir çöp kutusunda sonlanmaz çünkü onlar ‘ sonsuza kadar kullanılabilecek’ şekilde yaratılmıştır.